ABD ile İran arasında kısa süre önce varılan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı'nda yaşanan yeni saldırılar, bölgede tansiyonu yeniden yükseltti. Ticari gemilere yönelik saldırılar sonrası ABD ordusu İran'daki çeşitli askeri hedeflere hava operasyonu düzenledi.
ABD ordusu İran'daki askeri hedefleri vurdu
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'ndaki ticari gemilere yönelik saldırıları gerekçe göstererek İran'ın askeri gözetleme altyapısı, hava savunma sistemleri, iletişim tesisleri, İHA depoları ve mayın döşeme kabiliyetlerinin hedef alındığını açıkladı. Açıklamada, İran'a ateşkes şartlarına uyma fırsatı tanındığı ancak bu fırsatın değerlendirilmediği ifade edildi.
Hürmüz Boğazı çevresinde patlamalar yaşandı
İran devlet medyasına göre Hürmüzgan eyaletindeki Sirik bölgesi ile Hürmüz Boğazı yakınındaki Keşm Adası çevresinde patlama sesleri duyuldu. İranlı yetkililer bazı askeri noktaların hedef alındığını bildirirken, bölgede güvenlik önlemleri artırıldı.
İran'dan misilleme açıklaması
İran Devrim Muhafızları, ABD'nin saldırılarına karşılık Körfez bölgesindeki ABD üslerinin hedef alındığını duyurdu. Açıklamada, saldırıların devam etmesi halinde daha kapsamlı karşılık verileceği uyarısında bulunuldu.
İslamabad Mutabakatı tehlikeye girdi
14 Haziran'da Pakistan'ın arabuluculuğunda imzalanan ve Hürmüz Boğazı'nın güvenliği, bölgesel çatışmaların sona erdirilmesi ile nükleer müzakerelerin yeniden başlatılmasını öngören mutabakat, son gelişmelerle birlikte ciddi bir sınavla karşı karşıya kaldı. Bölgedeki askeri hareketlilik sürerken uluslararası kamuoyu gelişmeleri yakından takip ediyor.
