İsrail hükümetinin 1915 olaylarını "soykırım" olarak tanıma yönünde aldığı ve yürürlüğe girmesi için parlamentonun onayını bekleyen karara Türkiye'den tepki geldi. Dışişleri Bakanlığı, kararı "kötü niyetli bir girişim" olarak nitelendirirken, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu hükümetinin hukuk önünde hesap vermesi için çalışmayı sürdüreceğini bildirdi. İsrail kabinesinin kararı oy birliğiyle kabul ettiği, düzenlemenin yürürlüğe girmesi için Knesset'in onayının gerektiği bildirildi.
İsrail kabinesi kararı oy birliğiyle kabul etti
İsrail hükümeti, Dışişleri Bakanı Gideon Saar tarafından kabineye sunulan 1915 olaylarını "soykırım" olarak tanıma kararını oy birliğiyle kabul etti.
İsrail basınında yer alan bilgilere göre kararın yürürlüğe girebilmesi için İsrail Parlamentosu'nun (Knesset) onayı gerekiyor.
Dışişleri Bakanı Gideon Saar, kararın ardından yaptığı açıklamada, "Doğru olanı yapmak için hiçbir zaman geç değildir." ifadelerini kullandı.
Dışişleri Bakanlığından yazılı açıklama
Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı, İsrail hükümetinin kararına ilişkin yazılı açıklama yayımladı.
Açıklamada, Filistin halkına yönelik eylemleri nedeniyle Uluslararası Adalet Divanı'nda yargı süreci devam eden İsrail yönetiminin bu kararla gündemi değiştirmeye çalıştığı belirtilerek, hukuki ve tarihi gerçeklerin göz ardı edildiği savunuldu.
Bakanlık, söz konusu adımı "kötü niyetli bir girişim" olarak nitelendirirken, kararın Netanyahu hükümetinin içinde bulunduğu durumu ortaya koyduğunu ifade etti.
"Netanyahu hükümetinin hesap vermesi için çalışmaya devam edeceğiz"
Dışişleri Bakanlığı açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
"Türkiye, İsrail'in bölgedeki genişlemeci ve istikrarsızlaştırıcı politikalarının son bulması ve Netanyahu hükümetinin Filistin halkı başta olmak üzere sivillere karşı işlediği suçlardan dolayı hukuk önünde hesap vermesi için kararlılıkla çalışmaya devam edecektir."
