Van’ın Edremit ilçesinde tespit edilen kuduz vakasının ardından İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu tarafından karantina tedbirleri uygulanmaya başlandı. Yetkililer, alınan önlemlerin hem insan sağlığını hem de hayvan sağlığını korumaya yönelik olduğunu belirtti.
Edremit Belediyesi de vatandaşları bilgilendirmek amacıyla yazılı bir duyuru yayımladı.
Vatandaşlara tedbirlere uyma çağrısı
Belediye tarafından yapılan açıklamada, Yeni Camii Mahallesi’nde tespit edilen kuduz vakasının ardından yürürlüğe konulan karantina kurallarına uyulmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı.
Açıklamada, vatandaşların hem kendi güvenlikleri hem de salgın riskinin önlenmesi için alınan tedbirlere hassasiyet göstermeleri istendi.
Hayvanların serbest dolaşımı yasaklandı
Karantina bölgesi ilan edilen Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallelerinde bazı hayvanların serbest dolaştırılması geçici olarak yasaklandı.
Alınan karar doğrultusunda kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin işletme, ahır, barınak veya kapalı alanların dışına çıkarılmaması gerektiği bildirildi.
Yetkililer, hayvan sahiplerinin bu kurallara eksiksiz şekilde uymalarının zorunlu olduğunu belirtti.
Sahipli hayvanlar kontrol altında tutulacak
Edremit Belediyesi, vatandaşlardan sahipli kedi ve köpeklerini başıboş bırakmamalarını ve tüm hayvanlarını kontrol altında tutmalarını istedi.
Ayrıca başıboş hayvanlarla temas edilmemesi gerektiği vurgulanırken, özellikle çocukların bu konuda dikkatli olması gerektiği ifade edildi.
Şüpheli durumlar yetkililere bildirilecek
Yetkililer, saldırgan davranışlar sergileyen, aşırı salya akıtan veya hareketlerinde koordinasyon bozukluğu görülen hayvanların vakit kaybetmeden belediyeye ya da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirilmesini istedi.
Kuduz belirtileri gösterebilecek hayvanların hızlı şekilde tespit edilmesinin olası riskleri azaltacağı belirtildi.
Isırılma ve tırmalanmalarda sağlık kuruluşuna başvurulmalı
Açıklamada, herhangi bir hayvan tarafından ısırılma veya tırmalanma durumunda vatandaşların zaman kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna müracaat etmeleri gerektiği hatırlatıldı.
Sağlık ekiplerinin gerekli değerlendirme ve koruyucu tedavi süreçlerini yürüteceği belirtilirken, vatandaşların bu tür durumları ihmal etmemeleri gerektiği vurgulandı.
Karantina süreci yakından takip ediliyor
İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu tarafından alınan kararların uygulanması ilgili kurumlar tarafından takip edilirken, bölgede gerekli denetimlerin sürdürüleceği bildirildi.
Yetkililer, karantina sürecinin seyrine göre yeni değerlendirmeler yapılacağını ve gelişmelerin kamuoyuyla paylaşılacağını açıkladı.
