BİZE DE BİR ÜFÜRÜKÇÜ LAZIMDI
Hadi biraz geyik yapalım.
İnsanımız,
Siyasetten,
Butlandan,
Özel'den,
İmamoğlu'ndan,
Trump'tan,
Katil Netanyahu'dan,
Erdoğan'dan sıkılmıştır.
Sıkıntıyı biraz hafifletmek gerek.
Siyaset bir kenara.
Bir de futbol sıkıntımız var.
Güzel güzel reklamlar.
Büyük umutlar.
Futbolculara,
Börek pişirip millilerimizin başarısı için,
Dua eden kadınlarımız.
Kaşını, gözünü, vücudunu kırmızı beyaz al bayrakla boyayan,
Futbol hastası fanatiklerimiz.
Çok umutluyduk.
Milyon EURO'luk ayaklarla.
Genç, dinamik, kalburüstü futbolcularla.
Bir şeyler yaparız diyorduk.
Olmadı.
Olamadı.
Yüze yakın şutu,
Bir türlü o üç direk arasına sokamadık.
Kahrolduk.
Galip gelebilir miydik?
Yerli yersiz demeçlerle kendini ortaya koyan,
Milli takımın başına geçmeyi,
Her platformda anlatmaya çalışan,
Fatih Terim'e göre vardı.
Montella'nın 25 yıllık Dünya Şampiyonası hayalimizi,
Gerçekleştirmesini bile,
Görmezden gelen bir Fatih Terim,
Ve de bazı insanlarımıza göre öyleydi.
Hatalı mıyız?
Bence en büyük hatalarımızdan biri,
Milli takımımızın,
Osimhen, Ronaldo, Messi, Haaland
Türü bir santrfora, golcüye sahip olamaması.
Yoksa o kadar şutun hiç olmazsa iki üçü,
Kaleye gol olarak girerdi.
Bizim de yüzümüz gülerdi.
Sadede gelirsek dostlar.
Dünya Kupası'ndan topçularımız boynu bükük olarak dönüyorlar.
Tabii futbol sevdalısı bizleri de hayal kırıklığına
Uğratarak.
Peki, galibiyet için yapacağımız bir şeyler yok muydu?
Vardı tabii…
Bunun çaresini Ganalılar bulmuş.
Ülkenin en ünlü üfürükçüsünü kiralamışlar.
Nana Kwaku Bonsam isimli kadın bir üfledi pir üfledi,
Sahayı mavi üfürük dumanları kapladı.
Göz gözü görmez oldu.
Panamalı futbolcuların elleri,
Ayaklarına dolandı.
Ve gol geldi.
Panama 0 Gana 1.
Vallahi Nana iyi iş çıkardı.
Bizimkiler de giderken (Hocam beni affetsin),
Cübbeli Ahmet Hoca'yı götürselerdi.
Onun nefesi çok kuvvetlidir.
Üfledi mi uçururdu vallahi.
Ortada ne Paraguay,
Ne de Avustralya kalırdı.
Bizim de yüzümüz gülerdi.
Özetle gönül dostları.
Şaka bir kenara, işimiz üfürükçüye kaldıysa,
Biz Dünya Şampiyonası'na gitmek için,
Bir 25 yıl daha bekleriz.
Onca yılı bu naçiz kardeşiniz görmez ama.
Görenlere de Tanrı şimdiden,
Yardım etsin diyorum.
